Maxis เตรียมออก SimCity Update 3.0 ภายในสัปดาห์หน้า

by iDan
7 May 2013 - 10:21

หลังจากที่ออก update 2.0 ไปเมื่อวันที่ 22 เม.ย. ที่ผ่านมา แต่ชาว SimCity ไม่ปลื้มกับอัพเดตที่ผ่านมา รวมถึงบั๊กที่เพิ่มขึ้นมาใหม่ ล่าสุด Maxis ทีมผู้สร้างเกม SimCity ได้เปิดเผยอย่างเงียบๆ ผ่านเว็บบอร์ดว่า กำลังพัฒนา update 3.0 และมีแผนให้อัพเดตภายในสัปดาห์หน้านี้ โดยการอัพเดตครั้งนี้จะมีการเพิ่ม และแก้ไขอีก 30 รายการ เช่น

  • ปัญหารถโรงเรียนหยุดประท้วงกลางทางหลวงระหว่างเมือง
  • ปรับปรุงการจราจรใหม่เช่น รถสามารถเลี้ยวผ่านตลอดได้เลย โดยไม่ต้องจอดรอไฟแดง เป็นต้น
  • เพิ่มรูปแบบของตัวอาคารโรงแรมใหม่
  • แก้ปัญหาชาวซิมส์ไปสวนสาธารณะโดยการขนส่งสาธารณะ แล้วสูญเสียเงินและความสุขในระหว่างทางกลับบ้าน
  • แก้ปัญหาการขายน้ำเสียให้ตรงไปยังเมืองที่เราขายให้เลย แทนที่ผ่านเมืองของเรา

และอีกมากมาย สามารถดูรายละเอียดได้จากด้านล่างครับ

  • New: Added more Hotel models to increase hotel variety.
  • Traffic: Updated routing system to improve traffic. Routing system now understands more information about u-turns, required vehicle stops, and vehicle behavior on certain road types. This should make traffic smarter.
  • Traffic: Commercial and industrial buildings stagger their work shifts to start throughout commute hours instead of at the top of the hour. This should reduce traffic.
  • Traffic: Fixes one issue where a car won't move causing traffic to back up behind it.
  • Traffic: Vehicles can now make right turns on Red. This should improve some cases of traffic.
  • Traffic: Trading polish that will improve regional traffic when one city has a lot of jobs and its neighboring city has a lot of workers.
  • Air Pollution: Fixed more issues where cities that placed air polluting buildings received large amounts of air pollution from unknown sources.
  • Service Vehicles: Fix for disappearing service vehicles on cities that whose vehicles had disappeared before update 2.
  • School Buses: Fix for issue where school buses were getting stuck at neighbor's city or arcology.
  • Audio: Tuned audio on French Police Station.
  • Trading: Fixed issue where fire servers were not trading consistently between Brakeman's Folly and Twain in Whitewater Valley.
  • Trading: Sewage trading: Sewage will now take a more direct route to regional sewage plant instead of throughout the city.
  • Trading: Made gifting more reliable.
  • Ferry Terminal: Ferry Terminal can now send its sewage to the output pipe and treatment plant.
  • RCI Tuning: Fixed issue where sims going to a park via transit would sometimes lose their money or happiness on the way home.
  • RCI Tuning: Bulldozing abandoned or rubble buildings will now prevent new developments for 6-12 hours.
  • RCI Tuning: Less Happiness is taken from wealth 2 and 3 buildings when rent is due when no money is present.
  • RCI Tuning: Fix for issue some users experienced where buildings would stay abandoned because moving trucks would not be able to move in.
  • Trees: Trees now last longer, but also do not eliminate as much ground pollution.
  • Radiation: Radiation causes less ground pollution than previously.
  • Transit: Changed thought bubble suggestion to add more trains to deal with crowded passenger trains to suggest that you add more train stations.
  • Transit: Improvements to lights to make rail look better at night.
  • Transit: Streetcar stops can now be placed directly on standalone streetcar tracks, and passengers can walk along the tracks to them.
  • Transit: Tuned the chance buses or streetcars will go to high-traffic stops first as a minor traffic improvement.
  • Roads: University pedestrian paths can now cross streets.
  • Manufacturing Trucks: Fixed issue some users experienced where manufacturing trucks left the city and were lost permanently.
  • Delivery Trucks: Fixed issue where some users would experience a loss of resources is their delivery trucks returned to garages without proper storage.
  • Sports Parks: Tuned the amount of skateboarders and neighborhood athletes at the sports parks.
  • Data Layers: Zones are now visible in heavy data layers.
  • Edit Mode: Added more valid snap points in edit mode. This improvement is most noticeable on Parks.
  • Buildings: Addressed some cases where buildings would stack on one another.

โดยหากผู้เล่นพบบั๊กใหม่สามารถแจ้งได้ที่ Reddit อีกช่องทางหนึ่งครับ

ที่มา: SimCity Update 3.0 Forum

Blognone Jobs Premium